tisdag 4 januari 2011

Shocker! Media missbrukare drabbas abstinensbesvär, precis som riktiga missbrukare

Intressanta nyheter ses i http://www.engadget.com/2011/01/04/shocker-media-addicts-suffer-withdrawal-symptoms-just-like-rea/:
... Och vi är alla medier beroende, eller hur? En färsk undersökning ledd av Internationella Centrum för Media och den offentliga dagordningen (ICMPA) verkar onekligen tyder på att detta verkligen är fallet. Utgångspunkten var ganska enkelt: studenter vid tolv universitet runt om i världen fick i uppdrag att avstå från att använda alla medier under tjugofyra timmar. Resultatet var något förutsägbart: över hela linjen, som går utan TV var något lätt att göra, medan avstår från SMS och chatt väckt den abstinensbesvär: "När jag inte har dessa två lyx", skrev en elev, "Jag kände alldeles ensam och avskild från mitt liv. Även om jag går till en skola med tusentals studenter, att jag inte kunde kommunicera med någon via tekniken var nästan outhärdlig. " Enligt Dr Roman Gerodimos vid University of Portsmouth både psykiska och fysiska symptom rapporterades av den unge techno-knarkare.

Shocker! Media missbrukare drabbas abstinensbesvär, precis som i verkliga missbrukare ursprungligen visades på Engadget sön, 4 januari 2011 02:41:00 EDT. Se våra villkor för användning av foder .

Permalink TG Daily | källa Salzburg Academy | Tipsa | Kommentarer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar