måndag 4 juli 2011

Google / Slide Tyst lanserar Fortsätt med priser - Sociala tävlingar för pengar

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/VJvBXvyIC90/:

Den Slide grupp inom Google har varit upptagen. Disco, grupp messaging app, lanserades tysthet tillbaka i mars. Sedan förra veckan, Pool Party, en grupp mobil fototjänst trätt i privat beta . Och idag laget är tillbaka igen med prisen , en tjänst som uppenbarligen syftar till att knyta samman människor med problem till dem med en lösning - för pengarna.

Found at Prizes.org (vilket DotWeekly rapporterade att Google säkrade redan i april för Slide), är Priser fortfarande i beta-testning. Men det är tillgängligt för allmänheten att använda just nu - även om tävlingen skapelsen är fortfarande bjuda in-only. Du registrerar helt enkelt upp med Facebook eller Twitter (ingen Google optioner) och du är redo att gå.

När du registrerar dig, du kommer att presenteras med en ström av aktiviteter som du kan göra - som att skapa en själ mixtape - för pengarna. Du kan följa någon av dessa tävlingar, eller borra ner till dem för mer information. Och du kan skicka in bidrag (lösningar) för varje tävling.

Varje tävling har en tidsfrist för slutförande. Och de kan få röster från andra användare. Användare av priser kan också få meddelanden från andra användare, och få anmälningar för de tävlingar de är följande.

Pengarna aspekten är för närvarande endast öppen för användare med ett "credit history", vilket betyder att användarna har deltagit i tävlingar i det förflutna eller skapade sina egna. Transaktionerna hanteras via PayPal (igen, inte en Google-tjänst - Kassa).

Idén är ganska övertygande, men som vanligt blir du hårt pressade att hitta något omnämnande av Slide eller Google någonstans på webbplatsen. Du måste borra i TOS att hitta den bilden, i form av Google, som ligger bakom tjänsten. Med tanke på avsaknaden av Google integration verkar det som om detta är ännu ett exempel på Google ger Slide laget fritt spelrum att göra som de vill inom företaget. Jag menar, de driver verkligen på Facebook integration. Intressant.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar