måndag 4 juli 2011

Kommer våra barnbarn att fråga Vad i helsike Facebook Var dag?

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/eXd4rE2QtIs/:

Trots Facebook relativa eftersläpning i omfamna av musikbranschen, musikvideor och Facebook verkar vara som en sak. Den senaste och mest mainstream av exemplen är treacly söta "Unfriend You" av Greyson Chance, en Bieber-a-like som var passande upptäckt på YouTube.

Det mest skärande sak om låten? Chans har normaliserats och känslomässiga använda myntade uttrycket "Unfriend" som ett verb.

Allvarligt talat igenom, tonårs ångest annorlunda nu, När jag var tretton jag skulle stanna hemma, limmade av min rosa och lila plast telefon (jag hade eftertraktade andra raden i MITT RUM) väntar på en pojke att ringa. I en ålder av iPhone, kan barnen uppdatera bara deras vistelseort på Twitter eller Facebook, hålla reda på relationer genom vilka som följts och Unfollowed, friended och ja Unfriended. Och inte ens få mig igång på burk maskar som är Facebook Civilstånd.

Men precis som iPhone har ersatt second fasta telefoner (som var en stor sak väg tillbaka när), kommer något så småningom att ersätta Mr.Zuckerberg är opus som går till kanal för tonåring känslor? Popdust uttrycker det bäst : "JT är redan föra MySpace tillbaka, så kippa-kommer våra eventuella barnbarn att fråga oss vad sjutton något som kallas Facebook var en dag? Det är inte en värld vi vill tänka på. "

Och jag hörde, så att säga, ljudet av åska ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar