fredag 22 juli 2011

Spotify bete och switch?

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/KABzRplatuE/Spotify-To-Bait-and-Switch:
hype7 skriver "Harvard Business Review, av alla ställen, kör en berättelse tyder på att Spotify kan förlita sig på en bete & switch strategi - eller kanske har en påtvingats den av skivbolagen ur artikeln:". Spotify får alla innehållet från samma ställe som alla andra -. samma bransch som har tvingat prishöjningar på andra online-tjänster när de har blivit framgångsrika Det verkar vara åtminstone delvis vad som hände med Netflix förra veckan Åtminstone i fallet med den befintliga. a la carte musiktjänster, om du inte gillar det nya priset, behöver du inte köpa det nya spåret. I Spotifys världen, om du inte gillar det nya priset, där går ditt musikbibliotek. Eller, om Spotify försöker stå upp för sina användare, kan etiketterna dra upp den musik och de låtar helt enkelt att försvinna. "

Läs mer om denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar