fredag 22 juli 2011

Turkiska Privat shopping webbplats Trendyol poäng A Big runt från KPCB, Tiger Global

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/7YzS9sXgvMs/:

Om det finns en sak jag får höra om och om igen när det kommer till den europeiska start scenen, är det att investerare som inte på allvar titta på den turkiska marknaden kan gå miste om några av kontinentens största digitala företag inom de närmaste 10 åren.

Min plan är att åka till Turkiet en dag och utreda denna spirande start ekosystem på nära håll, och jag hoppas att resan kommer att ta mig till några av dess underbara städer och vackra stränder.

Jag avvika, jag avvika.

Våra källor i Turkiet (lokal tech blogg Webrazzi ) berätta Kleiner Perkins Caufield & Byers och Tiger Global har investerat mellan $ 25.000.000 och $ 30 miljoner i privata shopping webbplats Trendyol .

Den Kleiner Perkins investeringen värden enligt uppgift i Istanbul start till ungefär 150 miljoner dollar.

Min turkiska är lite rostig, men titta på den platsen jag ska anta att det är den lokala versionen av den lik av Vente-privée , förgyllt , Beyond The Rack och HauteLook . Det finns också Googles Boutiques.com , eBays modebutik och Amazons MyHabit , förstås.

Enligt Webrazzi, höjde Trendyol tidigare en $ 2 miljoner och 10 miljoner dollar runt, och att vissa av de aktieägare betalas ut som ett resultat av den tredje omgången av finansiering.

Detta är enligt uppgift den första investering Kleiner Perkins har gjort i Turkiet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar