tisdag 30 augusti 2011

GD Köper Limelight är Rich Media EyeWonder annonsenhet för $ 66m i Cash

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/DsoTNjceR84/:
eyewonder

Börsnoterade GD , som tillhandahåller digitala media lösningar och teknik för reklam-och underhållningsbranschen, har accepterat att ta över Limelight Networks video-och rich media-annonsering enhet, EyeWonder , för ungefär $ 66 miljoner kontant.

För protokollet: Limelight hade förvärvat EyeWonder 2009 för upp till 110 MUSD (i kontanter och aktier).

Limelight morse också aviserat ett program för återköp av aktier samt uppdaterat sin tredje kvartalet 2011 finansiella vägledning som en följd av EyeWonder transaktionen.

Företaget grundades 1999, erbjuder EyeWonder en rad interaktiva annons produkter och tjänster, inklusive online video och multimedia-lösningar, till Fortune 1000-företag och marknadsförare världen över.

GD - tidigare GD FastChannel - säger man förväntar EyeWonder att generera intäkter på cirka $ 36 miljoner $ 37.000.000 för helåret 2011.

Transaktionen, som är föremål för sedvanliga villkor, förväntas slutföras den 1 september 2011.

GD betjänar mer än 5.000 annonsörer och byråer genom ett mediedistribution nätverk av mer än 28.000 radio, tv och print destinationer publicering i hela USA, Kanada och Europa. GD internet Divisionen omfattar nu MediaMind, EyeWonder och Unicast.


Företag:
EyeWonder
Startdatum:
1999

EyeWonder, Inc. erbjuder interaktiv digital reklam produkter och tjänster i USA. Företaget tillhandahåller även online video och multimedia-lösningar reklam. Dess annonsformat inkluderar i-sida ...

Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar