tisdag 30 augusti 2011

Händelse erbjudandena Site Goldstar Säljer 5 miljonte Ticket, Lägger funktion för att automatiskt Seat Du Med kompisar

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/HfIdZh9_p-4/:
Screen shot 2011-08-29 at 1.31.23 PM

För biljett-säljande företag, inget slår "sålde ut". Men om en flygning säljer alla sina biljetter, eller ett idrottslag fyller deras stadion, måste visa gå på. Företag med förgängliga inventering att vinna det mesta av de dagliga erbjudanden modell, och de som kan tjäna pengar på kompletterande varor (skapa inköp som utgör för intäkter förlorade på att erbjuda rabatt) kan ofta gå jämnt - ta biografer eller idrottsarenor, till exempel.

Det är här ett företag som heter Goldstar kommer in i området. Goldstar är medlemskapet-baserad webbplats för halva priset levande underhållning biljetter, som gör att mötesplatser för att lasta av sina extra biljetter, göra några ytterligare inkomster, och generera word-of-mouth marknadsföring.

Goldstar, som för närvarande har relationer med mer än 5.000 arena-partners runt om i landet (i Cirque du Soleil och Ticketmaster till San Francisco Giants) och räknar Matt Coffin, Emmy-belönade skådespelaren Neil Patrick Harris, och tidigare Ticketmaster vd Sean Moriarty som ledamöterna i dess Advisory Board, vill undvika bara bli "Groupon för underhållning biljetter".

För att skilja sin modell från lik av Groupon och LivingSocial, undviker Goldstar dela intäkterna med köpmän och istället monetizes genom att ta ett snitt av serviceavgiften på varje biljett som säljs ($ 4,50 i genomsnitt), vilket gör att nöjesställen - eller det visar sig - att ta hem den fulla kostnaden för varje biljett som säljs.

Hittills har denna modell arbetat för underhållning biljett platsen, som Goldstar nyligen meddelat att man har sålt sin 5000000:e biljett och har nu över 2 miljoner medlemmar i mer än 20 stora amerikanska marknaderna. Sajten erbjuder nu 1200 till 1500 halv prissatta biljetter varje dag.

Naturligtvis, som alla som har dragit fördel av biljett rabatter vet - medan den enkla tillfredsställa scoring en affär på biljetterna är allt gott och väl, vill vi kunna gå till en film eller en show och sitta med våra vänner. unseat . mig, till exempel, attacker denna vän problemet genom att tillåta säsongskort att bjuda ut sina biljetter till vänner innan de säljs till anonyma folk på StubHub .

Och idag är Goldstar tillkännage sin egen lösning för att låta biljett köpare och säljare att tackla detta problem med sin "sitta med kompisar"-funktion. Goldstar: s nya patentsökta funktionen kan Goldstar medlemmar som köper biljetter för att få en personlig länk som de sedan kan dela med vänner via e-post eller sitt sociala nätverk av val. Användare kan använda som länkar för att köpa biljetter till samma evenemang och få automatiskt sitter med sina vänner.

Med fem miljoner biljetter sålts, har Goldstar kommit långt sedan den sålde sin första parti av tickts att en häst balett i Pasadena redan 2003. Företaget har aldrig accepterat investeringar utifrån, men har ändå lyckats hålla lönsamt - med en säljare av endast ett tiotal anställda. Goldstar VD Jim McCarthy säger att nyckeln till motstånd mot stora säljkårer a la Groupon har varit att odla sina befintliga relationer med mötesplatser och visar, snarare än att fokusera på balansdagen nya handlare som kanske aldrig använda webbplatsen igen.

När det gäller framtiden färdplanen, säger McCarthy som Goldstar ser att expandera till nya städer över hela USA, och förbättra sin kärnteknologi, bygga ut nya funktioner som umgås med vänner som uppmuntrar människor att komma ut för att se levande underhållning - trots av en stram ekonomi.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar