söndag 2 oktober 2011

Fråga Slashdot: Hur att utnyttja Post-Cataract Ultraviolett Vision?

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/1Igs3li8Zr8/Ask-Slashdot-How-to-Exploit-Post-Cataract-Ultraviolet-Vision:
xmas2003 skriver "Jag hade nyligen kataraktkirurgi med Crystalens implantat. Med min grumlig gulfärgning (UV-filtrering) naturliga linsen tas bort, jag ser världen i ett nytt ljus (mer om detta i ett ögonblick) som allt är ljusare och färgerna är mer . levande ... plus i fokus som en typisk Slashdot läsare, jag har varit närsynt sedan barnsben, så det är underbart att inte behöva bära glasögon / kontakter för distans En intressant underlighet är att jag nu kan se ultraviolett ljus. - Det verkar att det finns ett fåtal människor som har fotoreceptorer känsliga under 400nm i UV-spektrumet jag har gjort några tester med en svart ljus och UV-filter för att bekräfta detta, men skulle älska att göra mer avgörande test som att använda en monokromator -. någon i Boulder, Colorado område har tillgång till en? Och några förslag från Slashdot läsare om hur jag kan ytterligare undersöka detta fenomen? Även om jag inte kan se döda människor, jag antar att jag har en "supermakt" ... men jag är inte säker en medelålders FÖRORTSBO pappa bör don lila tights och cape för att bli ett brott-fighter! "

Läs mer om denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar