söndag 2 oktober 2011

Tidslinjerna Facebook Har inte ...

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/7g5fDl4W6vM/:
article_graphics_28

Redaktörens anmärkning: Facebook tidslinjer är bara början. I denna gäst post, Jim Pitkow och Adrian Aoun skissa på vad tidslinjer skulle kunna se ut om de appliceras på allt. Auon är VD för smygande start Wavii , som arbetar på en delmängd av de problem som beskrivs nedan, och Pitkow är rådgivare.

Förra veckan Facebook gjorde historia. Efter insamling av data om sina användare i flera år, vände Facebook för att designern Nicholas Felton som beslutade att det var dags att ta dessa uppgifter till nästa nivå och visualisera den - och Tidslinje föddes. Men hur är det vad som händer med resten av världen, och inte bara mina vänner ... varför inte Facebook har tidsgränser för det?

Vi svarar att det i en minut, men först, varför det ens någon roll? Av samma anledning som du läser den här artikeln, folk gillar att hålla sig uppdaterad på ett brett spektrum av information-socialt, aktuella, lokala, nationella, globala och vi alla hatar att missa en viktig ny berättelse. Med information så lättillgänglig vi känner oss skyldiga att bearbeta mer information än någonsin tidigare. Facebook är banbrytande sätt att få information om våra vänner, men tyvärr har de verktyg som för resten av världens nyheten ännu inte hunnit ikapp.

Men vi är inte berätta något du inte redan vet. Den stora frågan är vad man ska göra åt det? Vi tror att information konsumtionen idag är redo för en omvälvning-tekniken utvecklas för att matcha vårt beteende. Så hur kommer denna förändring ske?

Slåss Information Overload

Vad som en gång var en enkel övning att skanna en eller två tidningar om dagen för intressanta rubriker och artiklar har eskalerat i repetitiva skannar hela dagen av flera online nyhetskällor (Facebook foder, tweets, RSS-flöden, nättidningar och bloggar). Och i många fall olika källor upprepar bara samma historia om och om igen, vilket gör den uppenbara överflöd av alternativ missvisande. Så medan fler valmöjligheter är ofta bättre, här är det helt enkelt överbelastas oss.

Till exempel, när Kate Middleton gifte sig prins William, du kan läsa ett tusen artiklar om det. Märkligt nog, läsa traditionella tryckta medier är faktiskt mer effektiv än detta, eftersom berättelsen nämns endast en gång per papper. I det aktuella läget "overload", ser du samma artikel twittrade, delad på Facebook, knuffade till din RSS-feed, etc. Och i många fall publicister böja till perversa incitament sensation rubriker att differentiera sina kakmått innehåll och kör fler klick. Detta gör det svårt att undvika en partisk och förstå vad som egentligen händer, eller ens vet om du har alre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar