fredag 28 januari 2011

Challenger 25 år senare

Intressanta nyheter ses i http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/wPpo5IKwiCw/Challenger-25-Years-Later:
25 år sedan tittade jag in genom lekplatsen fönstret i min skola. Jag var aldrig särskilt intresserad av att vara utanför, och det fanns en shuttle lansering på biblioteket TV! Bilderna av vad jag såg den dagen kommer att hålla med mig för alltid. Jag visste inte vad det egentligen var jag såg, jag bara skämtade. Det är fortfarande hur jag hantera. Men jag tror att jag är lite klokare idag, och har kanske lärt sig att the bleeding edge är ibland bokstavliga. Den teknik vi tar för givet härstammar direkt från människor som är villiga att göra det vi aldrig kunde. Tack för besättningen på Challenger, Columbia och Apollo 1.

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar