lördag 1 oktober 2011

Uppskatta ålder med Kinect 3D-kamera till Filter innehåll

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/cl2HT5zLjL0/Estimating-Age-With-Kinects-3D-Camera-To-Filter-Content:
theodp skriver "Hal 2001:" Jag är ledsen, Dave Jag är rädd att jag inte kan göra det [öppna pod viken dörrarna].. " Kinect under 2011: "Jag är ledsen, Dave Jr jag är rädd att jag inte kan göra det [lyssna på Spice Channel]." En Microsoft patentansökan offentliggöras denna vecka föreslår begränsad tillgång till TV, filmer och videospel med hjälp av en 3D-djup kamera för att uppskatta tittarnas ålder baseras på dimensioner och proportioner av en persons kropp, såsom chef bredden axelbredd, och torso längd totalhöjd. För vuxna med korta armar eller andra till synes barnsliga proportioner, kan inställningar åsidosättas av någon med ett administratörslösenord. "

Läs mer om denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar