torsdag 9 december 2010

Amazon förfalskade produkter och falska recensioner

Intressanta nyheter ses i http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/nTR7uTGrxwQ/story01.htm:
RSK skriver "Första gången jag kom över falska recensioner på Amazon, det var hysteriskt kul. Använda Amazons fönstershoppa app, jag kom över en stor kategori," Peculiar Products "och var mer än nöjd titta igenom det. Nästan varenda en av de produkter som jag hittade på listan (uranmalm, 1 liter mjölk, moderbolaget Barn Test, färska hela Rabbit) var falska, med tusentals recensioner på dem. som ett shoppingparadis, jag var inte medveten om hur lätt det var att tydligen falska recensioner och det stör mig. När jag handlar, det första (och många gånger bara) plats jag besöker är Amazon att läsa recensioner om jag är i marknaden för något. jag inte förväntar recensioner att vara Guds ord, men jag antar en viss nivå av legitimitet för de flesta av dem. Även om detta inte kommer att påverka min användning av Amazon (speciellt inte vid denna tid på året) Jag skulle vilja bubbla upp detta till Amazons uppmärksamhet så lite tid ägnas åt att förbättra kvaliteten på de kommentarer. "

Läs mer i denna historia på Slashdot.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar