torsdag 9 december 2010

Utrusta en liten Hackerspace?

Intressanta nyheter ses i http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/ApkTTD2Ah3M/story01.htm:
Andy skriver "Efter skonsam prodding för ungefär ett år, enades mitt företag faktiskt att ta med en elektronik / robotteknik lab i den aktuella utbyggnaden av vårt nya kontor. Eftersom jag aldrig riktigt väntat att detta ska ske, var jag på lite av en förlust när de frågade mig vad för slags arbetsbänkar, utrustning etc. Jag ville för labbet. labbet kommer endast cirka 9'x15 "men det finns en anständig mängd vertikalt utrymme att arbeta med. Jag tänkte ha 2 arbetsbänkar sida vid sida, ett för "hårdvara" och den andra för "programvara" med en golv-skåp för förvaring. Semi-mobil arbetsbänkar kan vara ett plus. De av er som arbetar i dessa typer av miljöer, vad gör du rekommenderar i vägen för arbetsbänkar, lagring, organisation och elektronik? "

Läs mer i denna historia på Slashdot.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar