onsdag 15 december 2010

Amazon Nedtagning Erotica, bort från Kindles

Intressanta nyheter ses i http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/IgXHo5ee0NI/story01.htm:
ctmurray skriver "oberoende författare som publicerar på Amazon rapport som erotik böcker innehåller incest tas ned utan förklaring från Amazon, och bort från Kindles av köparna av böcker Författare Selena Kitt skriver:." Jag vill vara tydlig att även föremål för incest inte kan överklaga till några, är det ingen minderåriga kontakt i någon av mitt arbete, och jag gör som antingen uttryckligen klar i alla mina historier eller jag konstatera att det först i bokens ansvarsfriskrivning. jag inte tolererar eller stöder faktiska incest, precis som någon som skriver mysterier om seriemördare inte skulle tolerera att döda. Det jag skriver är fiktion. " Kindle egen tv-annonser har en bok med en berättelse om sex mellan en 19-åring och hans styvmor, som definieras i vissa stater som incest ("Sleepwalking" av Amy Bloom). "

Läs mer i denna historia på Slashdot.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar