måndag 1 augusti 2011

Detroit Maker Faire Var Kinda Grymt

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/Jxv6zkAMeDo/Detroit-Maker-Faire-Was-Kinda-Awesome:
Jag var jätteglad att ha en chans att gå till Detroit Maker Faire i år. Jag har alltid velat delta i något sådant, men stjärnorna aldrig justeras. Jag såg en hel tält fyllt med DIY 3D-skrivare gör konstiga föremål, inklusive den coolaste polyhedral tärningarna någonsin. Utilikilts hålls på plats med hängslen! Sybehör! Quiltning! Smide! Böcker! En muffin bil! Gomp! Öl! Fjärrkontroll sköldpaddor! En jätte hö öskar! Många konstiga pedal drivna former av förflyttning, och en hel garnison av Star Wars kostymer ... Dessutom är det inte ofta man har möjlighet att bevittna en gigantisk stål eldklot drake blåsa på en parkeringsplats. Jag har delat en gigantisk samling av fotografier om du vill se dessa saker och mer för en smak av inspirerande galenskap jag kan inte vänta tills nästa år ... och mellan nu och då har jag en del projekt att ta itu med.

Läs mer om denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar