måndag 1 augusti 2011

Fråga Ars: hur använder jag kommandot Sök i en rörledning?

Intressanta nyheter på url:http://feeds.arstechnica.com/~r/arstechnica/everything/~3/QBpBLjkCbus/ask-ars-how-to-use-the-find-command-in-a-pipeline.ars:

Under 1998 Fråga Ars ett tidigt inslag i den nyligen lanserade Ars Technica. Nu, liksom då handlar det om era frågor och våra samfundets svar. Varje vecka kommer vi att gräva i vår fråga väskan, ge våra egna att ta och sedan på det kloka i våra läsare. Att skicka in din egen fråga, se vår tips sida .

F: Jag vet att jag kan använda find kommandot på kommandoraden för att hitta filer, men hur använder jag den med andra kommandon för att utföra en verklig uppgift? Vad är skillnaden mellan -exec parameter och passpoal i xargs ?

Den find kommandot är en standard verktyg i UNIX och Linux-system. Det kommer recurse igenom katalogen strukturer och leta efter filer som överensstämmer med användarens angivna parametrarna. Det finns ett antal olika sökoperatorer som kan användas tillsammans för att uppnå finkornig fil matchning.

I den här guiden kommer jag förklara hur man använder find kommandot med flera vanliga sökoperatorer och då ska jag visa dig några exempel på hur man kan använda find kommandot i en rörledning.

Läs resten av artikeln ...

Läs kommentarer till detta inlägg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar