fredag 2 september 2011

AppRedeem lanserar In-App Deals leda användare av Fri Apps till deras inbetalda versioner

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/SEQiyyzc7O0/:
screen-shot-2011-06-16-at-12-33-50-pm

I juni AppRedeem upp $ 750.000 från SV Angel och Blue Ventures Kör för att erbjuda mobila app utvecklare innovativa, effektiva lösningar för att driva på App installerar och engagemang. Sedan dess har den uppstått i tysthet arbetar sig in i en het ny kategori: Erbjudanden. Idag är det Mountain View-baserade start meddelar officiellt AppRedeem erbjudanden, en ny mobil i-app PR-nätverk som belönar användare för fortsatt App engagemang, samtidigt som det hjälper utvecklare att köra konvertering till betald versioner av sina program.

För att testa vattnet började start med "The Moron Test 2", för närvarande den tredje rankad fri app på iTunes App Store. För att kunna använda den här appen som ett exempel på hur AppRedeem erbjudandena fungerar, när en Moron Test användaren kommer till "Game Over", presenterar AppRedeem en PR rabatt för Moron testets betalas app. Den start erbjuder för närvarande 50 till 100 procent av de som betalas apps inifrån dess fria motsvarighet. Till skillnad från Tapjoy, sade AppRedeem grundare Sheffield Nolan, syftar AppRedeem erbjudanden att se till att människor drar nytta av den rabatt som redan har installerat den kostnadsfria versionen utan något incitament, så motivationen att köpa den betalda versionen är helt i linje med det av Apple och dess TOS.

Enligt Nolan gör detta användare av fri app för att dra nytta av möjligheten att uppgradera utan kostnad för dem, medan för utvecklare, deras Betalprogram sedan penningmässiga mer effektivt, och de får använda de PR-dollar riktar personer som redan provade och njöt deras program. Den betalda versionen av The Moron Test 2 hoppade upp till fjortonde plats på App Store efter att utvecklarna integrerade deras fria app med AppRedeem hotell.

Sedan lanseringen av beta 6 veckor sedan, har AppRedeem medlemmar ökat från 55.000 till över 580.000 - med andra ord har medlemskapet ökat med mer än 34k medlemmar per dag sedan lägga på hotell.

Här är de viktigaste siffror som kom från de första 6 veckorna av AppRedeem "hotell". Nolan säger mig att till en början kommer AppRedeem använda sina nya erbjudanden nätverk som kund förvärv verktyg. För närvarande är de inte tar en nedskärning av rabatten som de erbjuder spelare, så alla de pengar från rabatterna går direkt till utvecklarna. Teamet planerar att erbjuda nedskärningar och ta en liten andel av affären i framtiden.

Den start nästa fokus, en av grundarna sagt, är att börja hjälpa utvecklare kör ökat engagemang av sina program, och att börja genomföra erbjudanden med fler partners för att möjliggöra ytterligare funktionalitet för att kampanjerbjudanden i-app inköp. I förra veckan, Nolan sa AppRedeem hit lönsamhet, så de kommer också vara ute efter att höja en serie en runda i de närmaste månaderna. (De kommer också att tillkännage tillägg av en toppchef på ett stort hotell bolag i en snar framtid.)

För mer, kolla in AppRedeem hemma här .


Företag:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar