torsdag 1 september 2011

Growing Up Geek: Richard Lawler

Intressanta nyheter på url:http://www.engadget.com/2011/08/31/growing-up-geek-richard-lawler/:
Denna bild togs 1985 och trots den tid som gått, spänningen jag kände då att anse att Atari joystick tillbaka varje gång jag kopplar in, starta upp, eller logga in på för att hitta något nytt. Som så många andra nördar i eran var en värld av videospel finns i mängder av bootlegged spel som finns på Verbatim 5,25-tums disketter tidigt utbildning i värdet av att veta min väg runt datorer. Den ursprungliga önskan att spela The Last Starfighter / Solaris utan att man behöver någon att ställa upp för mig skulle år leder senare till långa sessioner av redigering. Bat och. Ini-filer för att höra ljudeffekter i Wolfenstein 3D och efter det, lätt arbete att upprätta och fastställande datorer. Ändå är lika stor som använder teknik, det är ingenting utan pigg diskussioner bland likasinnade och efter skolgården debatter över 8 -, 16 - och 32-bitars konsol krig slutade (som tur är Sega av hårdvaran spelet nu eller om jag skulle behöva recuse mig från några nyheter eller kommentarer) åkte jag på nätet för att göra mig hörd.

Fortsätt läsa växa upp Geek: Richard Lawler

Growing Up Geek: Richard Lawler publicerades ursprungligen på Engadget on Wed, 31 Aug 2011 17:53:00 EDT. Se våra villkor för användning av foder .

Permalink | | Tipsa | Kommentarer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar