lördag 16 juli 2011

Applifier Träffar 100 miljoner Installerar, ger sociala Bar Game upptäckt till Mobile

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/AbeOsAGl2TI/:

Applifier , den gränsöverskridande marknadsföring nätverk av sociala spelutgivare, meddelade idag att man har levererat över 100 miljoner spel installerar gratis på Facebook. Lanserades 2010, som Applifier ut på ett uppdrag att hjälpa spelutgivare hitta nya användare och få sina spel upptäcktes på det sociala nätverket, och har sedan dess vuxit som ogräs. Nu ansluter över 800 spel, ger Applifier förlag verktyg för att marknadsföra sina spel i hela sitt nät på över 150 miljoner månatliga aktiva användare, via bokmärken och retargeting och "presenterade fläckar".

Naturligtvis är den bästa sidan om Applifier att utvecklare inte betalar något för att använda tjänsten, kan de dra nytta av den uppstått betalda kampanjer användaren förvärv enkelt genom att lägga till 5 rader HTML till sina Facebook-sidor eller webbläsare spelet.

Precis som det är på webben, är det mobila spelet utrymmet blir trångt med spel, och spelare letar alltid efter nya spel för att reta deras aptit, som lanserades så idag Applifier en cross-marknadsföring lösning för iOS. Android är inställd släppa senare i sommar. Liksom sin webbversion är Applifier Mobile gratis. Den mobila versionen visas rekommenderade spel på sin bar, där användare kan klicka på för att få mer information om spelet eller bläddra för att visa andra spel.

Det är ett bra sätt för spelare att hitta nya spel och för förlag att få ett sätt för deras spel att upptäcka i det trånga hav av sociala spel. Det är en liknande modell till App Store är "Dagens Apps", som egentligen är en av de få alternativen App utvecklare har i försöken att få sina program upptäcktes på Ios, förutom att spendera massor av pengar på marknadsföring och PR. Mindre speltillverkare inte har tillgång till dessa typer av fonder, och så Applifier är gratis att använda plattformen erbjuder ett bra alternativ.

Som Apple nyligen förbjöd pay-per-installation incitament program från App Store, är det faktum att Applifier inte betalar sina användare för att prova ett nytt spel annan benet upp. Även om det kan vara en besvikelse för vissa spelare, det håller saker ärlig. När allt vill företaget bara spelarna att ha ett annat sätt att hitta nya spel att de skulle njuta av att spela. Och hjälpa de människor som gör dessa spel hitta dem. "Vår värdeerbjudande för spelarna är enkel: Hej, du tycker om spel. Vad sägs om lite mer? ", Sade Applifier vd Jussi Laakkonen.

Tillbaka i januari, upp Applifier $ 2.000.000 för sin cross-reklam plattform, som det har använts för att hjälpa lansera sin nya mobila kläder och hjälp oberoende speltillverkare tävla mot Zynga och cross-PR-verktyg. Det har varit en motvind, men med över 150 per månad aktiva användare, 100 miljoner installerar, och 800 spel, verkar det fungera.

För mer, kolla in Dean Takahashi är tidig översyn av tjänsten .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar