tisdag 6 september 2011

Fråga Slashdot: Klassrum Eco-projekt som är anpassade till Alaska?

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/14jrQPKz3HU/Ask-Slashdot-Classroom-Eco-Projects-Suited-To-Alaska:
Första gången accepterade inlämnare shortyadamk skriver "jag precis börjat ett nytt jobb där jag kommer att besöka många höga skolklasser naturvetenskap och har studenter deltar i 1-3 dygn projekt om hållbar energi och miljövetenskap (i syfte att främja den regionala universitetens . program) Jag har tittat på ett antal av de boxed projekt på nätet och många av dem är sol projekt, mitt största problem med detta är att vi på landsbygden Alaska och mycket av tiden jag kommer att besöka klasser kommer att vara i På vintern (när vi har väldigt lite solsken - och även om vi gjorde det skulle bli för kallt att gå och spela i). Jag är nyfiken om någon har några idéer eller förslag på demonstrationer och projekt som kan göras i klassrummet och inte kräver solljus En annan fångsten är att projektet måste vara liten nog att passa i en resväska eller plast toto;. vi inte har några vägar som förbinder byarna så jag måste flyga projektet från skola till skola med mig . "

Läs mer om denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar