tisdag 6 september 2011

TechCrunch som vi vet den kan vara över

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/z5ki09PbghI/:
Screen Shot 2011-09-06 at 12.18.57 AM

Detta är ett inlägg jag aldrig trodde att jag skulle ha att skriva. Tyvärr, det gör jag. Och det värsta om det är att det ska vara Michael Arrington skriver detta inlägg, inte jag.

Men han kan inte.

TechCrunch är på stupet. Så snart som i morgon, kan Mike kastas ut av företaget han grundade. Eller han kanske inte. Ingen vet. Och om han är kommer han att ersättas av - ja, igen, ingen vet. Ingen vet mycket av något. Visst ingen på TechCrunch. Denna webbplats är på väg att förändras för alltid och vi är i den totala jävla mörkret. Jag har kunnat pussla ihop små bitar av information här och där, och det är inte ser bra ut. Därför det här inlägget.

Vid det här laget om du läser TechCrunch, du vet förmodligen om det nukleära situation som har exploderat under de senaste dagarna. Mike presenterade en investering enhet känd som "CrunchFund" med full AOL stöd - så mycket stöd, märk väl, att de är den största uppbackare av fonden - bara för att få hans ben sparkas ut från under honom på grund av vad som bara kan beskrivs som meningslösa politiska stridigheter och riktigt dålig kommunikation . För att göra saken värre har en del journalister (med ett stort "J" och ännu större sinnen rätt) fortsatte att stapla på, trots att de har någon egentlig kunskap - alls - på vägen TechCrunch faktiskt fungerar. Och nu är vi här.

Tidigare i kväll skrev jag ett inlägg på min personliga blogg försöka förklara för dem utanför vårt företag hur TechCrunch faktiskt fungerar ur ett redaktionellt perspektiv. Föreställningen att Mike, eller någon annan, investera i ett bolag skulle diktera någon sorts jätte konfliktfyllda agenda är skrattretande. Bokstavligen. Om Mike försökte få mig att skriva några orimliga inlägg om ett företag han hade investerat i, skulle jag skratta åt honom. Men han skulle aldrig göra det. Fråga Loic Le meur . Fråga Kevin Rose . Fråga Shervin Pishevar . Fråga Airbnb . Fråga oräkneliga andra. Han ville inte komma dit han är genom att vara en idiot. Han har fått till där han är genom att vara ärlig mot sina läsare. Även om alla inte alltid håller med honom har han varit ärlig. Och han förde fram information som ingen annan har, även när det är nog inte i hans intresse att göra så.

AOL kan vara på väg att förändra allt detta.

Återigen, ingen av oss vet säkert - inklusive Mike - men jag har en riktigt dålig känsla. I mitt inlägg tidigare, jag skrev, "Dessa saker har en tendens att blossa upp med några månaders mellanrum, och de slutligen hamnar mening ingenting." Det var för tidigt. Dessa situationer har uppstått i det förflutna - flera gånger - och de har alltid lett någonvart. Men nu tror jag denna gång faktiskt kan vara olika. Arianna Huffington är redan på rekord som ordstävet hon letar efter en ny Editor-in-Chief för att ersätta Mike (som tekniskt sett var medredaktör tillsammans med Erick - trots titeln aldrig har betytt mycket). Och det finns motstridiga rapporter om huruvida eller inte Mike faktiskt fungerar för AOL -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar