tisdag 6 september 2011

Funktion: Ultrabook: Intels $ 300.000.000 planerar att slå Apple på sitt eget spel

Intressanta nyheter på url:http://feeds.arstechnica.com/~r/arstechnica/everything/~3/hFc86c5Bqr0/ultrabook-intels-300-million-plan-to-beat-apple-at-its-own-game.ars:

Mitt skrivbord är inte den enda datorn jag planerar att byta inom de närmaste månaderna. Jag behöver en ny laptop också, och mitt mål är enkelt: att hitta en 13 "MacBook Air som inte är gjord av Apple.

Det visar sig att jag inte är den enda som vill ha denna mytiska icke-Apple MacBook Air. Intel vill dem också-det kallar dem Ultrabooks. Chipet Företaget har sparka Ultrabook idé kring ett par månader nu, och det har stora ambitioner: i slutet av nästa år, vill ha det 40 procent av PC bärbara datorer som ska Ultrabooks.

Läs resten av artikeln ...

Läs kommentarer till detta inlägg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar