måndag 20 december 2010

Bästa Open Source Släktforskningsprogram?

Intressanta nyheter ses i http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/F-kB8h2kqn8/story01.htm:
En anonym läsare skriver: "Jag ser att bygga ett släktträd för en semester gåva. Gör Slashdotters i världen har några rekommendationer om öppen källkod släktforskningsprogram? Jag försökte en 14-dagars provversion av Ancestry.com. Vilken bluff! Jag skickade in personlig information för mina föräldrar, morföräldrar, och jag. Sen fick jag en pop-up säga till mig att om jag skulle vilja få information om min familj, skulle jag måste uppgradera min prenumeration för $ 29.95 US Så, Jag tog chansen. Det visade sig att den enda information de hade var mitt tidigare adresser för de senaste 20 åren. " Den ärevördiga GRAMPS är fortfarande aktivt utvecklas, och dess plats räknas flera andra möjligheter också. Alla favoriter, eller anti-favoriter, där ute?

Läs mer i denna historia på Slashdot.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar