söndag 10 juli 2011

Bygga En Bolaget Enterprise programvaran som inte suger

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/AYXbDUr_QV0/:

Redaktörens anmärkning: Gäst författaren Aron Levie är grundare och VD för Box.net

Thomas Wailgum, en redaktör på CIO.com, sammanfattade branschen affärssystem bäst när han skrev, "Det kan tyckas att även tobak företagen har en högre övergripande" likeability "än vad företaget programvaruleverantörer."

Det sätt framgångsrikt företag mjukvaruföretag har historiskt drivs varit mer eller mindre obestridda: licenskostnader ökar med jämna mellanrum, är tekniken svår att integrera och användarupplevelsen är ofta fruktansvärda. Till skillnad från de flesta andra öppna marknader, som tvingar fram negativa beteenden över tiden, många av de metoder som finns i dag tjänar säljaren och kunden asymmetriskt. Otroligt, mer än projekt 40% av IT fortfarande inte att leverera den förväntade verksamheten ROI, men företaget säljare kommer ut att vinna oavsett.

Men inte länge till. Nu när affärssystem kan levereras över webben och upprepas snabbt, ser vi de hinder för utveckling, distribution och antagande krympa till nivåer som tidigare endast bevittnat av företag konsument internet, med miljontals användare på toppen av plattformar som Yammer, Box, och Zendesk; dessa förändringar är att skapa en mycket mer konkurrenskraftiga landskap där kunden står att vinna oerhört. De värden som nu skilja arv säljare från en ny typ av företag är inte bara tekniska, utan även kulturella och organisatoriska. Kort sagt, bygga bättre företag tekniken kräver att vi bygger i grunden olika företag företagande teknik.

Skapa fantastiska produkter, inte fantastiskt RFP svar

Enterprise leverantörer har länge haft en bakvända, men mycket lukrativa, belöningssystem. Dess köpare är annorlunda än den ultimata användare och varje grupps behov är radikalt annorlunda - Traditionellt har företag tekniken utformats med försäljningen till CIO i åtanke, och detta ger lösningar som är oundvikligen funktionsrika uppblåst att "tillfredsställa" de allra flesta av kundens krav.

Detta har skapat ett egendomligt pervers dynamisk där leverantörer med de mest funktionsrika lösningar vinna kontrakt, men användarna förlorar på grund av komplexiteten av tekniken. Och tack vare den otroligt långa luckor mellan produktlanseringar, försäljare ytterligare motiverade att klämma så många funktioner som möjligt i varje version i hopp om att kontrollera alla rutor på RFP för de närmaste åren.

Så hur undviker nya aktörer denna cykel ihop? Genom att fokusera på att bygga affärssystem som användarna älskar, driver efterfrågan fram till CIO. Leverantörer som arbetsdag, är Jive, Yammer, eller Rypple svarar med att investera mer i design, användarvänlighet, öppenhet, och den totala användarupplevelsen. De är att mäta framgång genom att användaren antagande, snarare än funktionen checklistor. Och tack och lov, köpare fånga den.

På Box, ser vi nu RFP där "användaren adoption" är ett tungt viktade faktor i köpbeslut, vilket var praktiskt taget okänd för några år sedan. IT-chefer inser att det finns bättre, mer strategisk användning av sin tid än att träna anställda, slåss låg adoption och kämpa med arga användare - de vill ha teknik som bara fungerar. Och på grund av detta, ser vi en större konvergens mellan användare och CIO än någonsin tidigare.

Att upprätthålla en hacker-centrerad ingenjörskultur

Paul Graham har skrivit en bra uppsats förra året om behovet av hacker-centrerad kulturer, där han till synes tillskrivs Yahoos sjunka till deras misslyckande med att bygga upp en teknisk-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar