söndag 10 juli 2011

En Groupon för sport? Crowd Säten Tar The Daily Deal modell för Sportbiljetter

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/s0nD-Tl9M_Y/:

Dagens affär webbplatser, i stort, verkar som de är här för att stanna, mycket till Rocky Agrawal förtret, säkert. Oavsett om du håller med Rockys uppsjö av inlägg förra månaden om Groupon och dess klack av kloner, är den dagliga erbjudanden modellen inte perfekt, och det är verkligen en värdig strävan att se till att små företag och köpmän inte tvingas till att strukturera en ensidig relationer med dagliga erbjudanden webbplatser. Justin Cener, grundare och VD för Crowd Säten , håller med om att den dagliga affär modellen är inte idealisk för alla branscher och handlarna bör inte tvinga den modell bara för att dagligen erbjudanden är i ropet dessa dagar.

Med detta sagt, tycker Cener han hittat en nisch som passar väl till den dagliga affären och gruppen köper modell: Sport biljetter. Den Crowd Platserna grundaren berättade att han tycker att företag med förgängliga inventering att vinna det mesta av de dagliga erbjudanden modellen och att sport är ett bra exempel: Om biljetter till söndag eftermiddag fotbollsmatch går osålda, kan de särskilda biljetter inte bara vara säljs på måndag. Dessa biljetter går förlorade. För gott.

Vad mer, företag som tjänar pengar på kompletterande varor och kan skapa inköp att ta igen pengarna förlorade i rabatten står för att göra mer än att bara gå jämnt ut på dessa typer av erbjudanden. Generellt sett, när en rabatt kommer ut att vara 75 procent eller mer, det är en förlorande förslag för säljaren - naturligtvis beroende på affären leverantörens snitt.

Den dagliga affär modellen kan vara framgångsrika på nischmarknader, sade Cener, eftersom det rör sig om sport (och, faktiskt, något annat biljett-säljande företag - skulle biografer vara en annan) kan det finnas "garanterade översatsning" intäkter från kompletterande källor, till exempel parkering, koncessioner, öl, souvenirer, och så vidare.

Den nisch fokus är också ett ben upp för Crowd Säten (speciellt i ansiktet på Groupon haters där ute). När en användare registrerar sig för start service, de registrerar sig för att köpa sport - och sport bara - jämfört med Groupon, där en användare kan vara intresserade av massage erbjudanden eller erbjudanden restaurang eller erbjudanden film. Inriktning en nischmarknad kan också ta upp frågan om långsiktigt värde, Groupon erbjudanden blir bekant ifrågasättas som ett medel för att skapa lojala kunder, men i en nisch på marknaden, tycker Cener att sportfantaster redan rabiat av naturen. De kommer även att uppmuntras att bli återkommande besökare, därför att de vill stödja sina team och få till så många spel som möjligt, särskilt när de kan dra fördel av kraftigt rabatterade erbjudanden.

En annan punkt: Daglig erbjudanden sajter gör inte ett bra jobb att förmedla extra värde till köpmännen som de samarbetar med, varför Cener hoppas att genom att ta med sociala medier länkar till gruppernas Facebook och Twitter sidor, och uppmuntrar sina användare att "som "och" följa ", kan teamen kontakt med sina fans på sina egna villkor. Crowd Säten ger också "best practices" för köpmän och erbjuder team råd om hur man behålla nya kunder, som uppmuntrar dem att anmäla sig till en e-postlista, eller däribland marknadsföringsmaterial och flygblad vid tidpunkten för kupongen utbyte, eller ens välkomna Crowd Säten användare via Jumbotron skyltning.

Los Angeles-baserade start, som ursprungligen lanserades förra månaden, erbjuder rabatter mellan 50 och 90 procent av det nominella värdet på sport. Vid denna punkt är tjänsten tillgänglig i Los Angeles, San Francisco, New York, Chicago och Boston, men Cener säger att han vill fortsätta expandera till alla större städer i USA

När det gäller hur det fungerar? Användare Registrera dig för Crowd Säten och bekräfta via e-post, whe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar