söndag 10 juli 2011

Tvål Media

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/c6mEuc7aXB0/:

Åh herre kommer inte du köpa mig en Mercedes Benz. Det är vad jag tycker om den märkliga resan vi på med våra sociala studier. Brukade vara så att jag bara kunde luta sig tillbaka och önskar en Mickey Mantle hemkörning, och visst skulle det vara där. Den kraftfulla kompakta sving som genererar en ljusbåge olik alla andra, stigande fortfarande som det rensat ytterfälten väggen.

På något grundläggande nivå vi försöker hitta ett hem vi kan investera i. sociala nätverk landskapet verkar vara skakas av Googles nya nätverk produkt, men på ett sätt är det att bli mer stelnat. Den monolit, Facebook, förblir oskadade. Experimentet, Twitter, inte mindre osäkra på vad det är, men säker på sitt värde. Vad är kvar, Microsoft.

Det är så tidigt att handikapp någonting på skalan av vinnare och förlorare, men många saker är redan klart. Plus har erövrat media, men vad av det? Till skillnad från Apple, som ändrade media med iPad har Google slog ett nytt lager färg på den sociala chatrum som FriendFeed och gav ett någorlunda säkert kort att det arbete vi lägger in kommer att vara tillgänglig under en avsevärd tid framöver. Värt att investera i den ström av anmälningar vi omforma våra grafer en gång till.

Utan den samling citat, Plus är mer en interaktiv handbok för sig själv än något störande. Google har tid och motivation att få alla i sina säten innan du startar spelet, och vi är bekväma nog att vänta medan vi kontrollerar våra gamla bekanta strömmar för att se vad vi saknar. Den här gången, vi arbetar med en plattform som inte kommer att kollapsa när Track är påslagen. Frågan är när, inte om.

Twitter har redan röstat i denna fråga genom att stänga ner sin brandslang till Google Realtime Search. I grund och botten, lämnade inget sätt får du spår till dig på ett fat, precis som inget sätt vi är till salu. Som står på spel: Twitter sociala graf och hur den kan användas för att anpassa innehållet strömmen. Allt prat om överlappande cirklar på Plus talar till samma problem, hur få fram signal på annan information än hur cool Plus.

Har Twitter har ett pris som grottor? Inte riktigt. Den andra sådant pris är etablerad, kollapsar det totala värdet av hela marknadssegment. Låt oss säga att Google köper Spår och låter oss binda vårt innehåll ström till Plus identitet med ett klick. Plötsligt Facebook (och Microsoft) har ett enormt problem, som vi använder kretsar att föråldrade Facebook personliga grafen samtidigt sälja våra medier preferenser till högstbjudande.

Så Facebook räknare med ett större antal, som skulle avvisas på grund av Facebooks skala. Fram och tillbaka, till den punkt där siffrorna skulle vara så långt ur smäll som bara Microsoft hade råd med dem och i vilket syfte? Den som stänger som handlar förlorar en AOL / TimeWarner bit av sitt värde. I själva verket skulle Twitter vara att förvärva en stor bit av antingen företag som skulle avdunsta på ett nära. Och vad skulle de göra om affären var alla pengar? Inget att köpa in, utom förloraren av auktionen.

Mer troligt, kommer Google att fortsätta att vara framgångsrika på att bygga ut sin alternativa identitet graf, som börjar med (sociala) medier och flyttar in i innehållsaggregering utrymme med varumärken. Ett intressant testfall blir vad som händer med All My Children / Ett liv att leva affär, där de två tvålar flyttar till IPAD plattformen. Hur kommer de att tjäna pengar på detta med en utskjutande 50 miljoner dollar i produktionskostnader beror på just den typ av spår eller @ Nämn inriktning att Apple just meddelat med, vänta på det, Twitter i iOS 5.

Kommande som det gör precis i tid för den nya höstsäsongen, får tvål media visa sig vara orsaken Twitter förblir oberoende. Med Netflix som ny upfronts kommer producenterna att lanseras den iPad och bankrulle produktion med strömmande livet efter detta. Det är inte en slump att ABC behöll IP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar