söndag 10 juli 2011

Nearing 2M ledamöter, Kings Lane Lands en lukrativ godkännande från Bravo

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/mklqDAEpo88/:

Jag råkade vara titta på min nya favoritserie, Bravo är Million Inredare Dollar , förra veckan och märkte en väldigt bekant namn. Showen, som följer fem LA-baserade, high-end inredningsarkitekter i sin bransch, prominently Ett Kings Lane, K Leiner Perkins och Greylock-stödda försäljning blixt webbplats för heminredning, möbler och tillbehör.

I ett avsnitt som sändes för några veckor sedan, var en Kings Lane samarbete värd en fest med en av dekoratörer, Nathan Turner, för att fira en ny kurator försäljning från Turner med handplockade möbler och accessoarer från Indien. Sajten fick faktiskt massor av sändningstid, och även innehöll medgrundare Susan Feldman (bilden i inlägget med Turners). The Turner-curerad försäljning på en Kings Lane (som presenterade Bravo godkännande) startade följande morgon efter luftade episoden och One Kings Lane såg flesta varor sålde slut inom några minuter.

Den gångna veckans avsnitt visas igen en Kings Lane som en del av berättelsen, med kändis designer Martyn Lawrence Bullard medföljande Feldman och en annan Kings Lane anställd till London för att plocka ut objekt för en liknande curator försäljning. Ett Kings Lane fick mycket mer luft tid i det senaste avsnittet, och när försäljningen slog nästa morgon var den händelse 96 procent slutsålt 3 timmar in i början av Bullard-London försäljning. Och onsdag var all time high för dagliga ny medlem förvärv, tack vare funktionen på showen.

En Bravo stöd är en stor sak för blixten försäljning webbplatsen, överväger den kanal ser rekord tittandet bland vuxna i åldern 18 till 49. Feldman berättar att platsen ursprungligen gjorde en försäljning Tastemaker Tag med Turners förra året, och One Kings Lane faktiskt tog ett TV-team med dem för att filma resa i arbetet med att kasta Bravo med idén att använda blixten försäljningen platsen i dokusåpa. På retur, säger Feldman Bravo slutade främja start i showen på grund av den strategiska passformen.

Numera sänds traditionellt inte tänkt som en "direkt aktion" marknadsföringskanal för web startups. Men detta exempel med One Kings Lane och Bravo (som också har skisserat partnerskap med Foursquare och Shazam ) visar kraften i anslutning sänds ut till nästa generation handel, såsom blixten försäljningsmodell.

En Kings Lane har visat att en nisch handel modellen inte bara kan dra en stor användarbas (bolaget närmar sig 2 miljoner användare, säger Feldman), men se intäktsökning också. Den start växte intäkterna över 500 procent från 2009 till 2010. I denna Wall Street Journal intervju , säger en Kings Lane VD Doug Mack att han räknar med att fortsätta denna tillväxt (genom att "hundratals procent") i år också. Och mer än 75 procent av omsättningen kommer från återkommande kunder (jag råkar hör till denna kategori).

Den Sanningen är att handeln utvecklas och PR handlar om nätverk, företag teknik och andra innehållsleverantörer är bara ett sätt på vilket flash försäljning platser är innovativa. Gilt har varit att kombinera redaktionella med handel i sin foodie webbplats förgyllt Smak liksom i dess hem och möbler vertikalt . Och förgylld lanserade precis en intressant affär

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar