söndag 24 juli 2011

Utgående Återbetalningsbeloppet slinga i lokala handeln

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/ciVdBpvNXy0/:

När det gäller lokala handeln, är det ultimata priset var ute efter just nu är hur man stänger inlösen slingan. Inlösen slingan startar när en konsument ser en annons eller ett erbjudande om en lokal köpman, och är klar när konsumenten gör ett köp och att köpet kan spåras tillbaka till erbjudandet. Om du vet vem som faktiskt försonande erbjuder och hur mycket de spenderar, kan du vara mycket smartare om justeringar och fokusera på dem erbjudanden.

Groupon, LivingSocial, och andra dagliga sajter affär har skapat enormt värde genom att trycka på inlösen slingan längst. När någon köper en daglig affär, till exempel, översätter det till kontanter för säljaren. Men för de allra flesta av deras erbjudanden Groupon och LivingSocial spårar inte om huruvida de någonsin är återlösta, än mindre belopp varje konsument faktiskt tillbringar i butiken eller restaurangen när de dyker upp.

För att fullborda cirkeln och spåra erbjuder hela vägen genom inlösen, är det nödvändigt att antingen utnyttja betalningssystemet eller skapa ett alternativt sätt att spåra inlösen. Olika företag är att ta itu med detta problem på olika sätt, men nästan alla är beroende av en övergång från mailas kuponger till erbjudanden levereras via mobila applikationer.

Nästa Hoppa VD Charlie Kim, som nyligen samman med LivingSocial till makten dagliga erbjudanden över hans handel nätverk, ser ett skifte i inriktning från att sända erbjudanden till narrowcasting dem. "Sprängning ut en del till alla i New York inte riktar", säger han. "När man sänder för mycket i någon kategori, det är bara en massa oväsen. E svarsfrekvens har rasat för alla i hela branschen. Vad som brukade vara 10% svarsfrekvens ens ett år sedan, nu är du pratar om 1% till 2%-nivån. "Den ständiga flod av e-post från Groupon, LivingSocial, och varje dag ta itu copycat skapar användaren trötthet som är synlig i sjunkande svarsfrekvens.

Och det är därför mobil är så tilltalande. Om du kan skicka hantera meddelanden till folks telefoner baserat på deras exakta läge och närheten erbjudanden, du har början till narrowcasting. Senare kommer företagen räkna ut hur till lager om olika sätt att målet med inkomst, kön och andra faktorer.

Mobil och lokal handel går hand i hand. I några städer, är Groupon testar Groupon nu och LivingSocial erbjuder Omedelbar hotell . I båda fallen, de affärer visas på mobila applikationer och kan lösas in direkt, snarare än att behöva vänta en dag för mycket att gå live, vilket är fallet med sin vanliga dagliga affärer. Nackdelen med dessa affärer är att Groupon och LivingSocial inte kan utnyttja sina befintliga hantera lager och de har faktiskt bestämmelse deltagande handlare med iPhone och iPads så att de kan acceptera erbjudanden och Groupon / LivingSocial kan spåra dem. Yelp gör något liknande där du måste visa en inlösen kod till handlaren från telefonen.

Foursquare och Facebook tar en annan strategi genom deras olika samarbeten med American Express. Eftersom AmEx är betalningssystemet, registrerar den att behandla inlösen tillsammans med de faktiska utbetalningarna. Handlare och konsumenter behöver inte göra något annat än vad de normalt gör. Betala med kreditkort och dina affären är inlöst. Förutom det fungerar bara om du har ett AmEx-kort och rabatten krediteras till ditt konto senare.

Google försöker att länka Google erbjuder sina Google Wallet , vilket kräver ett NFC-chip i telefonen och en NFC läsare på handlarens kassan. Det har fördelen att arbetet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar