måndag 8 augusti 2011

Aktivitet Junky vill vara din go-to webbresursen för outdoor (Och ger dig pengar tillbaka)

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/BHNtpYAijYU/:
active-junky-77689367

För utomhus lutande, det finns hundratals ställen att göra några online shopping för redskap och kläder. Outdoorsmen och kvinnor kan helt enkelt besöka deras favoritmärke webbplats, vare sig det REI, Backcountry, Moosejaw eller Patagonia, men det finns verkligen inte mycket i vägen om sammanläggning i utomhus detaljhandeln. (Även om det finns europeiska sajter som GearZone .) Som jämförelse shopping, lojalitet, rabatten och kupong webbplatser har tagit fart i nisch vertikaler, det är bara naturligt att outdoor-branschen att hitta sin väg in i mixen.

Aktiv Junky , en start som grundades 2009 som nylanserades den här veckan, siktar på att bli en nisch resurs som samlar de största varumärkena i outdoor-och klädindustrin och tillåter användare att dela sina åsikter om dessa återförsäljare och få pengar tillbaka för att göra inköp.

Aktiv Junky arbetar med över 100 filialer, som nämns ovan, för att skapa en konkurrensutsatt marknad för detaljhandeln, där de största namnen kommer att tävla om nya kunder baserat på hur mycket pengar tillbaka de kan tjäna genom Active Junky, som, med tanke på priset av ett par nya skidor, kommer sannolikt att vara av intresse för kontant-fastspänd utomhus entusiaster.

Aktiv Junky är i huvudsak en Ebates -typ pengar tillbaka modell för outdoor-branschen där användarna kan bläddra igenom webbplatsens databas med över 80000 produkter att jämföra priser från återförsäljare, klicka över till alltid plats för att köpa produkten och att tjäna pengar tillbaka för varje köp. ( ShopStyle för utomhus marknaden uppfyller Ebates.)

Var 3 månader, Active Junky kasserar ut en användares "Junky konto", då kommer det att krediten användarens konto på Paypal eller donera pengar tillbaka till en av de nystartade ideella partners, såsom Nature Conservancy.

Men den start som mål här inte bara att skapa en ren kupong eller affär webbplats, kopiera och klistra in Ebates eller fet plånbok modell, säger grundaren och VD Kevin McInerney, utan att skapa en full-service samhället runt utomhus Action Sports världen. Aktiv Junky inte bara låter sina användare att jämföra priser på prylar från outdoor-varumärken och göra inköp, men erbjuder också innehåll på äventyrsresor, action sportnyheter, original video, samt recensioner växel från platsens författare och användare.

Inom en snar framtid planerar Aktiv Junky att rulla ut ett belöningssystem, a la Gogobot eller Consmr , där användare kommer att incitament för att skriva långa formen, de närmare omdömen om produkter och redskap. Ju fler tester användare skriva, och ju mer aktiva de är på plats, kommer de att tjäna märken och belöningar, samt rabatter och erbjudanden från start s detaljhandel partner. På webbplatsen finns också en "Social Wall", där användarna kan hålla koll på vad deras kompisar köper och granska, och rekommendationer post eller förslag på redskap.

I sin nuvarande form, är Active Junky positionera sig som en affiliate marketing plattform för outdoor-varumärken, driva trafik till webbplatserna för dessa varumärken, och genom partnerskap, med ett snitt av de ökade intäkter från försäljning och ansträngningar reklam. Medan varumärken inom alla branscher har varit att utnyttja affiliate-marknadsföring genom bonusprogram, lojalitet, jämförelse shopping, och alla typer av tredje parts strategier för en tid, är konsumenten ofta inte medvetna om dessa partnerskap och hur en jämförelse eller pengar tillbaka hotellet (som Active Junky ) vinsterna från dessa relationer.

McIerney sagt att han vill att ett aktivt Junky

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar