måndag 8 augusti 2011

Jag avslutar telefonsamtal

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/CQpbKAVmbMc/:
phone

Inspirerad av MG Siegler är "Jag Avsluta Skicka" diatribe, trots att detta är ett inlägg Jag har tänkt att skriva ett bra tag. Jag tänkte spara den till min personliga blogg, men hey, om MG är tillåtet att rant om sin pågående kamp med sin inkorg här på TechCrunch, skulle jag få informera dig om min avsky för telefonsamtal också.

Och som en extra bonus kan jag nu enkelt peka tillbaka till detta inlägg för alla som pingar mig och ber om en "snabb - 2-minuter toppar, jag svär - samtal" i framtiden.

Naturligtvis, naturligtvis är jag inte faktiskt sluta telefonsamtal under några omständigheter. I själva verket kan min familj och vänner vara säker på att jag fortfarande kommer att vara nåbar på min mobil 24 / 7 - på gott och ont.

Men spärra vissa absolut nödvändiga telefonsamtal - som kokar ner till endast ett par per månad, om det - alla röst-baserad kommunikation för professionella ändamål är uteslutet, inklusive Skype, Viber, mobil och fast telefon samtal. Du kan kalla mig galen, men jag är ganska säker på att det kommer att bli häftigt, även om, att vara rättvis, det är en ganska lätt beslut för mig att göra.

Jag är baserade i Europa, medan mer än 90 procent av mina samtal med entreprenörer, investerare, medarbetare och andra människor som jag kommunicerar med för att göra mitt jobb är baserade i USA, så naturligtvis det mesta av mitt arbete handlar om e-post (vilket jag inte hatar), snabbmeddelanden och andra former av digital kommunikation som inte innebär mig att behöva ringa någon eller plocka upp telefonen.

Jag är inte heller en engelska som modersmål, så det är oftast i den bästa av den andra parten inte ha mig missförstå eller misstolka vad han eller hon säger på telefon. Jag talar många språk, men även i mitt modersmål jag fortfarande föredrar att få e-postmeddelanden för att inte få saker blandas ihop.

Bortsett från skillnaden i tidszoner och språkliga invändningar, det finns tre huvudsakliga faktorer som övertygade mig att sluta ha arbetsrelaterade röstsamtal helt och hållet.

1) Hallå? Avbrott döda min produktivitet

Åtminstone så långt jag är orolig. Du ser, enligt min erfarenhet, kan du inte vara en bra teknik bloggare när man inte ständigt ska hålla koll på vad som händer i den ständigt föränderliga IT-branschen.

Detta innebär att hålla koll på utgående kommunikation från tusentals företag, titta på sladdar och vad andra publikationer skriva eller tala om, men också hålla utkik efter e-postmeddelanden, tweets, Skype eller Facebook-meddelanden från källor. Du ger mig ett samtal och jag svarar, gör att jag tappar inte bara vad jag gör men också vad jag ska göra inom de närmaste sekunder eller minuter.

Det är bara en enorm distraktion när din dagliga yrkesverksamhet råkar vara hoppa från en flik eller meddelandehantering fönstret till nästa efter några sekunder. Kanske du behöver för att ringa samtal för jobbet, eller om du inte har något emot avbrott, men det säkert är en stor smärta i bakom för mig.

2) Det är omöjligt - eller åtminstone inte alls lätt nog - för att söka. Eller arkiv. Eller framåt.

Om folk skicka mig ett mail eller ett Skype-meddelande, det betyder att jag kan gå över det på mina villkor, på min bekvämlighet, men det betyder också Jag kan lätt slå upp kärnan i meddelandet i fråga. Inspelning / transkribera telefonsamtal skulle erbjuda mig en möjlighet att digitalt arkiv och kunna söka igenom röstsamtal, men det är jobbigt att jag bara tycker är inte värt smärtan.

Är det inte enklare för alla inblandade när man kan helt enkelt göra en sökning för att få kontentan av ett samtal, även om det hände månader eller år sedan? Och bara att kunna t

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar