måndag 8 augusti 2011

Motiv: En månad med Google +: varför detta sociala nätverk har ben

Intressanta nyheter på url:http://feeds.arstechnica.com/~r/arstechnica/everything/~3/qtmN2iGfT8A/one-month-with-google-why-the-social-network-has-legs-1.ars:

Om du är en främling som följer mig på Google +, kanske du tror att jag sällan använder tjänsten. Det beror på att majoriteten av mina inlägg har varit begränsad till sju cirklar skapade jag för vänner, bekanta, familj, Ars personal på, och andra människor jag gillar att utsätta olika aspekter av min personlighet. Du hade ingen aning? Det är precis poängen.

Efter en månad med Google +, är det klart för mig att detta, att skicka uppdateringar till vissa grupper av människor och inte andra, är den huvudsakliga överklagandet av tjänsten. Jag var en av de första att högljutt deklarera att du kan göra samma sak på Facebook, men så få människor vet att det är i princip en obefintlig funktion, det är problemet med Facebook. Med Google +, skicka ut vissa uppdateringar till vissa människor och andra uppdateringar för andra människor är rätt i framkant av upplevelsen. Du är alltid ombedd att göra ett medvetet beslut om din sociala cirklar och om vilka kretsar får se vilket inlägg.

Läs resten av artikeln ...

Läs kommentarer till detta inlägg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar