söndag 4 september 2011

Fråga Engadget: bästa desktop OS för barn?

Intressanta nyheter på url:http://www.engadget.com/2011/09/03/ask-engadget-best-desktop-os-for-kids/:
Vi vet att du har frågor, och om du är modig nog att be världen för svaren, här uttaget att göra det. Veckans Fråga Engadget förfrågan kommer till oss från Ryan, som inte kan vänta för att få hans barn fixerade vid den underbara världen av datorer. Om du vill skicka in en förfrågan av din egen, slå oss en signal på fråga [at] Engadget [dawt] com.

"Min son (fem år) har beslag min frus laptop för sitt spel-playing nöje nyligen, och det har varit drivande hennes vriden. Han i princip endast spelar de spel som hon gör (Plants vs Zombies, Zuma, etc.). Hittills har han kunna hitta de spel han vill (av sina ikoner) och öppna dem utan problem med hjälp av Windows 7, men nu när jag ser till att få honom hans egna grundläggande dator börjar jag undra om det inte finns något mer barn -vänlig där ute. jag har haft flyktig erfarenhet med OS X och Linux (Ubuntu), och jag ska göra allt installation och installation själv. Alla tankar från föräldrar? Tack! "

Barn och datorer. Nu är ett recept för awesomeness. Alla nya (ISH) föräldrar där ute har någon erfarenhet av sina barn älska / hata ett visst OS? Känn dig fri att släppa dina råd i kommentarerna nedan - låt oss hålla det intelligenta, okej?

Fråga Engadget:? Bästa desktop OS för barn som ursprungligen visades på Engadget , lör, 3 sep 2011 23:27:00 EDT. Se våra villkor för användning av foder .

Permalink | | Tipsa | Kommentarer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar