söndag 4 september 2011

Lost In Legoland: en gazillion Tegel och en mini Star Wars Geekfest

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/SqmuBr4yuAs/:
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vad händer när en nörd hamnar i Legoland? Han har massor av ofiltrerade kul, det är vad.

"WTF? Jag borde ha hållit detta för min personliga blogg. Detta har inget att göra med tekniken, och denna blogg heter TechCrunch att skrika högt. En rapport och bilder om ett besök på en nöjespark har absolut ingen plats här på denna blogg. Jag slösat bort ett par minuter av ditt liv och din tid är värdefull. Du kan, och kanske borde säga upp prenumerationen och aldrig besöka TechCrunch, någonsin igen. "

Ok, nu när vi fick det ur vägen, till det roliga saker!

Jag var i Danmark den här veckan för nästa Århus "Beautiful misstag" konferens och utställningar. Jag hade en fantastisk tid, som du kan berätta från min rapport om resan. Jag gjorde något hemskt, dock.

På den tredje dagen av händelsen, det fanns en separat konferens för lärare om nästa våg av teknik för barn, vid Billunds Center i - du gissade det - (mycket liten) Billund . Eftersom jag faktiskt inte talade vid händelsen, lyckades jag smyga ut ur konferensrummet och gick en mil nedför gatan, förbi den ursprungliga Lego fabriken, som ligger praktiskt intill Danmarks näst mest trafikerade flygplats, Billunds flygplats liksom de Legoland Hotel .

Min destination: temapark Legoland Billund , en populär turistattraktion öppnades ursprungligen 1968.

Nej respektlöshet till nästa Århus arrangörer som vänligt bjöd in mig till evenemanget, men det var den absolut höjdpunkten på min resa. Och inte bara eftersom det fick mig att känna mig som ett barn igen.

Jag fick till och med på vissa turer, förankring försiktiga blickar från föräldrar i köer som jag var ganska mycket den enda vuxna i parken med några barn i släptåg - en bära omkring på en laptop väska, inte mindre. Nåja, tänkte jag, jag brukade göra smärtsamma uppoffringar för mitt arbete här på TechCrunch.

Här är en förhöjd, 360-graders och något påskyndas video översikt över Legoland Billund parken:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar