onsdag 10 augusti 2011

En strävan efter den perfekta SNES Emulator

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/SkpvTwE2LzM/A-Quest-For-the-Perfect-SNES-Emulator:
En anonym läsare skickar detta utdrag ur opposable tum blogg: "Det tar inte mycket råstyrka för att spela Nintendo eller SNES-spel på en modern PC, emulatorer kunde göra det på 1990-talet med bara en 25MHz processorkraft Men efterlikna dem. gamla konsoler exakt - ja, det är en annan utmaning helt, korrekt emulatorer kan behöva upp till 3 GHz makt att troget återskapa åldrande tech ... Som ett exempel jämföra spinning Triforcen animation från öppningen till Legend of Zelda på ZSNES och bsnes. emulatorer. På den förra, kommer triforces slutföra sin rotationer alldeles för fort på grund av processor som kör över 40 procent snabbare än en riktig SNES. Dessa är små detaljer, men om du har ett öga för noggrannhet, kan de vara irriterande . ... Den primära krav på en emulator är antalet gånger per sekund en processor måste synkronisera med en annan. En emulator är ett naturligt seriell process. försöka lita på dagens flerkärniga processorer leder till att alla typer av tidsproblem. Ta analogin om ett löpande band: en person som lastar lådorna, söker en annan person dem, en annan öppnar dem, en annan börjar sätta punkt tillsammans, etc. Synkronisering motsvarande motorstopp ut och rensa hela löpande bandet, sedan börja om från början på en ny produkt. Det är en otrolig hit till genomströmning. Det är helt förnekar fördelarna med pipelining och out-of-order utförande. Ju mer du har att synkronisera har snabbare din löpande bandet för att gå att hänga med. "

Läs mer om denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar