Daglig erbjudanden ångvält Groupon lyckats betydligt snedstreck marknadsföringskostnader sista kvartalet, men dess nettoförlust under det andra kvartalet i år har mer än fördubblats jämfört med förra året då det anställt mer än 1.000 nya medarbetare, enligt en SEC arkivering publicerades i morse. Företaget är fortfarande växer som gangbusters utan att förlora pengar som en galning i processen.
Den uppdaterade finansiella detaljerna visar att Groupon ökade intäkter från $ 3,3 miljoner i Q2 2009 till 878 MUSD under andra kvartalet 2011, medan nettoresultatet svängt från $ 21.000 för andra kvartalet 2009 till ett svindlande nettoförlust på $ 102.700.000 för det andra kvartalet 2011.
Den redovisade förlusten är i linje med första kvartalet 2011 men mer än dubbelt $ 36.800.000 förlust från Q2 2010. Groupon anställt mer än 1.000 anställda under perioden - ökade sin försäljning kraft till mer än 4800 personer - vilket orsakade en allvarlig bula i "allmänna och administrativa kostnader".
Totalt ökade Groupon från 37 anställda och med juni 2009 till 9625 anställda i juni 2011.
Groupon tjänar 175 nordamerikanska marknaden och 45 länder som den 30 juni 2011. Företaget stod för 115.700 tusen abonnenter i slutet av andra kvartalet 2011 och säger att över 23 miljoner kunder har köpt Groupons fram till slutet av Q2 2011.
Marknadsföringskostnader sjunkit till drygt till $ 170 miljoner Q2 2011, medan Groupon spenderade $ 208.000.000 på marknadsföring under Q2 2011. Företaget bort sin kontroversiella intäkter beräkning av bruttointäkterna.
Vi är fortfarande att gå över resten den ändrade ansökan - förväntar sig mer uppdateringar.
För två månader sedan lämnade Groupon en S-1 till IPO, som vill höja minst $ 750.000.000 .
Groupon har en daglig del på bästa grejer att göra, se, äta och köpa i fler än 565 städer runt om i världen. Genom att lovande företag i minst ...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar