tisdag 9 augusti 2011

Nielsen förvärvar Marketing Analytics, Inc.

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/5zHDXBHb-Fc/:
nielsen-logo

Idag meddelade Nielsens det är att förvärva Marketing Analytics, Inc., ledande inom analys och avancerad planering programvara. Bolaget har för närvarande 52 anställda, kommer som alla ansluter sig till Nielsen laget. Affären innebär också att förvärv av andra tillgångar, inklusive programvara och pågående projekt klient.

Förvärvet har som mål att göra det möjligt Nielsen att bättre ge marknadsförare av konsumentvaror med "mest kompletta och aktuell bild av effekterna av media och marknadsföring", företaget säger i ett släpp . Detta skulle vara en klar fördel när man utvecklar marknadsplaner över kanaler, inklusive online och offline annonser, i butik kampanjer och erbjudanden konsument.

"Snabbrörliga konsumentvaror marknadsförare kräver avancerad, realtid, prediktiv analys insikt", säger John Lewis, vd och koncernchef, Consumer Nordamerika, Nielsen. "Genom att kombinera Nielsens globala räckvidd med Marketing Analytics kompetens och avancerade modeller och scenarier applikationer planering, kan vi köra ökat värde för våra globala kunder som söker den optimala marknadsmixen och utgifterna nivå för att maximera sin försäljning."

Marknadsföring Analytics, grundades 1991, har sitt huvudkontor i Evanston, Illinois Det har historiskt sett hjälpt företag mäter sin marknadsföring planer "effekt genom att kombinera djup modellering med expertis inom program.

Villkor för affären har inte offentliggjorts.



Företag:
NIELSEN
IPO:
26/1/2011, NLSN

Nielsen är en publik mätning företag som spårar TV, internet och radio användning över hela världen.

Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar