fredag 7 oktober 2011

Fråga Slashdot: Kan vara "lojala" Betala som utvecklare?

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/Mtj0uY4QhwE/Ask-Slashdot-Does-Being-Loyal-Pay-As-a-Developer:
En anonym läsare skriver: "Som en ledande utvecklare för ett litet IT-företag baserat i Storbritannien som är på väg att släppa sitt flaggskepp, jag vet att om jag skulle lämna bolaget nu skulle det orsaka dem några mycket stora problem. Jag m utbildning för närvarande de andra två "Junior" utvecklare, försöker få dem igång med våra produkter Tyvärr, de är fortfarande långt från att ta tag i teknik som används. - att inte tala om "intressanta" jobb utlagda utvecklarna lyckats göra av koden Vanligtvis skulle jag aldrig ha övervägt att lämna vid en så avgörande tid,. Jag har varit på företaget i flera år och anser att många av mina kolleger, inklusive högre ledningen, vara vänner dock har jag kontaktats av. annat företag som är mycket större, och de har erbjudit mig en löneförhöjning på £ 7k att göra samma jobb, plus deras kontor är praktiskt taget utanför min ytterdörr (till skillnad från min nuvarande 45 minuters pendla enkel resa). Detta skulle göra en .. stor skillnad för mitt liv som sagt, jag kan inte låta bli att känna som att lämna nu skulle förråda mina vänner och kollegor Några vänner har sagt till mig att jag bara är "mjuka" - men jag tror att jag är lojala. Några råd? "

Läs mer om denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar