fredag 7 oktober 2011

Vad är matlagning på Rovio? Angry Birds Kokböcker, filmer och - skriket - Spel (TCTV)

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/rirA5_NqRMM/:
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jag fångade upp med Peter Vesterbacka , Mighty Eagle i Rovio , skaparna av den framgångsrika Angry Birds franchise, igår på Planet Of The Apps konferens i London.

Det var inte stor hemlighet, men jag verkligen inte visste detta: Vesterbacka säger mig att du snart kommer att kunna köpa Angry Birds-tema kokböcker , fysiska böcker och e-böcker för Kindle, Nook och iPad.

Fullständigt öppen: Jag fick en av dessa i begränsad upplaga Angry Birds kokböcker gratis (därav bilderna ovan och nedan). Dessutom, jag är inte mycket av en kock (därav varför jag accepterade boken i första hand).

På fullt allvar, säger Vesterbacka mig har det varit 400 miljoner nedladdningar av Angry Birds program hittills, och att dess varuexponering verksamhet chugging längs fint också, med cirka 10 miljoner gosedjur att ha gått över disk redan. Jag köpte två för vår pojke nyligen.

Rovio är på ett uppdrag att vända Angry fåglar till ett varumärke som ikoniska som Nintendos Mario och Musse Pigg, tillägger Vesterbacka. Gotta love ambitiös (europeiska) startup.

Njut av intervjun:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar