fredag 7 oktober 2011

Ondango lanserar Uthyres Merchants vända sina Facebook sidor till Secure, sociala Butiker

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/E-iocYYE81c/:
Screen shot 2011-10-06 at 11.11.06 PM

Officiellt lanserar allmänheten denna vecka är en lösning som kallas Ondango , som tillåter företag att lansera sina egna sociala handelsplattform på Facebook. Det shopping system kan sättas upp i ett par snabba steg för att låta kunderna bläddra och köpa deras favorit produkter utan att någonsin behöva lämna den varma gränserna för det sociala nätverket.

Med andra ord låter Ondango handlare att sälja sina produkter från Facebook-sida, ger kunderna en säker transaktion mekanism, samtidigt utnyttja Facebooks virus och sociala funktioner. Men som e-handel på Facebook är en relativt ny funktion för de flesta som surfar på nätet, vill Ondango för att se att lösningen är både lätt för handlarna att integrera och är utformad i ett format som de är bekanta med, varför butiker liknar Facebook titta , känna och användbarhet.

Den Ondango-drivna butik nedan visar ett exempel på hur installationen ser ut, i detta fall för ett tyskt band som Ondango har sitt huvudkontor i Berlin. Lösningen finns också på engelska, spanska och polska.

Och på andra sidan, för att komma åt den lätt att använda för kunder som inte är särskilt förtrogna med sociala handel på Facebook, är den mest tilltalande aspekt av Ondango att den inte kräver att användarna att acceptera en app begäran.

Det finns massor av Facebook handelslösningar i rymden, men antagandet har gått långsamt mellan olika märken och konsumenter. Eftersom, som Ondango grundare och VD José Matías del Pino uttrycker det, verkar idén om att sätta en e-handel lösning ovanpå Facebook komplicerade, och de flesta märken just har börjat att få sina sociala medier team på plats och använda nya sociala kanaler för att marknadsföra och sälja sina produkter.

Vad mer, ur ett användarperspektiv, är konsumenterna oroliga för att Facebook på något sätt är inblandade i transaktionen processen, att deras kan vara att ta tag sina kreditkortsuppgifter, etc, säger han. Således erbjuder Ondango en lösning där all handel sker via Facebook fan-sidor, och användare är inte omdirigeras till handlaren platser, men de processer som sker genom start servrar så att Facebook inte har tillgång att köpa uppgifter.

Medan Ondango erbjuder användarna möjligheten att dela inköp med sina vänner, lämna kommentarer, subcomments, och inköp efter deras väggar, det verkliga fokus, de Pino upprepar, är om omräkningskursen för sina butiker. Det är därför start gick efter en design som ser ut som det har genomförts genom Facebook, är enkel och lätt att använda, och kräver inte en app begäran.

Naturligtvis lanserar en app begäran om att köpa ger värden (som Ondango) tillgång till användarens Facebook-data, och samtidigt VD sa att, naturligtvis, alla företag vill ha tillgång till det, det Ondango laget upptäcks under beta som 80 procent av användarna skulle hoppar av inköp när de fick en app förfrågan.

Så även om Ondango kanske inte kan dra nytta av data mining och korsvis marknadsföring et al, har de byggt en lösning att konsumenterna kan lita på - och med det förtroendet, en lösning som förhoppningsvis kommer att uppmuntra konvertering för handlarna.

Om hur start kommer att tjäna pengar? Ondango kommer att ta ut en månadsavgift samt en mindre transaktionsavgift, under tre olika planer beroende på storlek och inventering av butiken. ( Läsarna kan kolla in på prissättning här .) Den startar också erbjuder för närvarande ett 30-dagars gratis provversion för nya användare.

Ondango är en examen från Grundare Institute Berlin, och lockade 50-plus kunder och 150

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar