fredag 7 oktober 2011

Stephen Colbert tappar Sarkasm i hans Steve Jobs Hyllning

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/nmJOAIBIXl0/:
Screen Shot 2011-10-07 at 2.19.34 AM

Titta, bara titta. Stephen Colbert , USA: s favorit persnickety alter ego, bryter ansikte när han närmar sig slutet av kvällens hyllning till Steve Jobs, en man som de flesta av oss aldrig träffat, men vars död en hel del av oss - för många många skäl - är ledsen ikväll, och förmodligen i morgon, och mycket sannolikt nästa dag, etc.

Colbert gräver genom hans show arkiven för att presentera en växande porträtt av Apples produkter som en het handelsvara, quipping, "Ingen annan kunde få mig att be riktigt gillar honom," Apple, vilken del av "Ge mig en gratis iPhone 'du inte Förstår du? "'Kom igen Apple, ge mig en via TV, jag vet att du har tekniken."

Senare Colbert, som är (beskriver sig själv) "första icke-Apple person att ha en IPAD" berättar hur det var att förhandsgranska och presentera enheten månader innan lansering på den 52: a Grammy Awards, avslöjar mail han fått från Jobs själv efteråt, "Jag var en av de få människor som kan kalla Steve Jobs en nära vän -. i att han kommunicerade med mig en gång"

Kommunikationen?

"Sweet!

Tack,

Steve "

Till vilken Colbert, bryta karaktär och med en 100% uppriktighet, fortsatte att svara samtidigt leva på luft:

"Just tillbaka på ya!

Tack för allt. "

Faktum.


Person: Steve Jobs
Hemsida:
Företag: Pixar , NeXT , Apple

Steve Jobs var en av grundarna och VD för Apple och tidigare Pixar. Steve Jobs är född i Green Bay, Wisconsin till Joanne Simpson och en syrisk fett

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar